pantun rindu

Maksud Perkataan Jinjang Dan Jenjang

Maksud Perkataan Jinjang Dan Jenjang. Itulah apa yang kita nak belajar pada hari ini. Harap kita tidak tersalah eja perkataan, jinjang atau jenjang. Maksud dua perkataan ini adalah sangat berbeza. Macam langit dengan bumi jauhnya. Pelesit dua sejinjang, Satu kenit satu panjang. Tangkap ketam pakai bubu, Dapat sebaldi bawa pulang; Jalan malam […]

Ikan Haruan Budu Dan Ulam Raja

Ikan Haruan Budu Dan Ulam Raja. Ya. Hari ini tiga benda ini menjadi menu tengah hari aku. Dan hari ini aku masuk dapur jadi tukang masak. “Aik, Mr Tehr. Hari ni masak sendiri ke?” Hari ni kan hari minggu. Tak kerja. Lagi pun Mrs Tehr tak makan ikan sawah. Terpaksalah aku […]

Hidup Berumah Tangga Banyak Cabaran

Hidup berumah tangga banyak cabaran, tak ada siapa dapat nafikan. Siapa yang dah kahwin atau pernah kahwin, pasti tahu apa jenis cabaran yang dihadapi. Bagaimana tingginya gelombang air pasang. Bagaimana keringnya dasar air surut. Bagaimana kuatnya pukulan ribut taufan. Semuanya pasti akan dirasa. Rasa yang sememangnya tak sama dan tak akan […]

Pantun Apa Bilangan 1234

Pantun Apa Bilangan 1234 khas untuk korang. Siang tadi idea dah mula terbayang. Malam ni aku cuba la metulis mengarang. Moga-moga hati korang bertambah riang. Dapat pula mimpi indah sampai ke siang. Satu dua tiga dan empat, Anak kera lompat-lompat; Masa muda tak beringat; Pabila tua hidup melarat, Empat tiga dua […]

Pantun Kekasih Orang

Aku pun hairan. Apa pula dicari pantun kekasih orang. Kenapa tak cari pantun untuk kekasih sendiri? Pelik. Memang macam-macam perangai manusia dalam dunia ni. Kekasih, kekasih juga, tapi kena la faham. Kekasih kita ke, kekasih orang ke, mesti sentiasa diingat dia tu anak orang. Ada mak bapaknya, ada walinya. Tak […]

jobdirumah
Pantun
Share
Tweet
jobdirumah
KERJA SAMBILAN DENGAN PROGRAM JOBDIRUMAH
Pendapatan Sehingga RM1300 - RM3400 Sebulan

Syarat Kelayakan:
- Asas komputer & internet
- Microsoft Office (Words & Excel)
- Boleh menulis, membaca & faham B.Inggeris
- Komputer/Laptop
- Akses ke talian internet
- 18 tahun keatas
- Boleh bekerja tanpa pengawasan

Klik Untuk Mendaftar

Kajang pak malau kajang berharga,
Isteri pak malau memang sweet;
Kenapa minyak perlu naik harga,
Kita kan negara pengeluar sawit.
pantun