banjir

10 Cara Mencari Penyakit Dalam Banjir

Sempena musim hujan dan musim banjir sekarang ini, aku ambil kesempatan untuk memberikan beberapa tips ‘mencari penyakit’ di dalam air dan banjir. Lagi pun air sedang bertakung dan melimpah, kan? Rezeki boleh ditolak, untung boleh dibuang, penyakit juga boleh dicari. Benarkan anak-anak untuk bermain hujan. Ini dapat meningkatkan daya tahan anak-anak terhadap […]

1Malaysia Ditarik Balik

Macam tak logik je kan? Mustahil Perdana Menteri nak tarik balik gagasan 1Malaysia yang diilhamkannya sendiri. Korang tahu ke apa maksud gagasan 1Malaysia ni? “1Malaysia adalah satu gagasan bagi memupuk perpaduan di kalangan rakyat Malaysia yang berbilang kaum, berteraskan beberapa nilai-nilai penting yang seharusnya menjadi amalan setiap rakyat Malaysia.” – Dato’ Sri Mohd Najib Bin Tun […]

Kalau

kalau datang banjir, bencana juga turut hadir kalau datang ribut, satu kampung kelam kabut kalau kahwin lari, lelaki perempuan tak buat kenduri kalau kahwin sejenis, segala haiwan turut menangis kalau hidup bujang, ke mana pergi tiada yang larang kalau hidup berkeluarga, jangan ingat nak senang sahaja kalau dedah rumah, geng pencuri […]

Hujan Sampai Ke Pagi

malam tadi hujan sampai ke pagi kerisauan pula hadir di penjuru hati mana tahu sungai golok air melimpah lagi penuh sawah bendang lalu mati segala padi kelmarin juga hujan sampai ke malam rumput kemuncup sudah hampir tenggelam langit mendung berterusan membawa awan hitam apakah datang bertimpa lagi nanti kehidupan nan […]

Penghargaan Untuk Sahabat Blogger

Memberi dan menerima. Apabila ada orang memberi, pasti ada yang menerima. Kalau mereka memberi senyuman, apa salahnya kita menerima senyuman yang diberikan. Tapi kalau ada yang mahu memberi pukulan, pandai-pandailah mengelak. Bulan ini Teh Ramuan memberi penghargaan kepada 5 pengomen terbanyak sepanjang Januari lepas. Di bawah ini merupakan 15 pengomen […]

jobdirumah
Pantun
Share
Tweet
jobdirumah
KERJA SAMBILAN DENGAN PROGRAM JOBDIRUMAH
Pendapatan Sehingga RM1300 - RM3400 Sebulan

Syarat Kelayakan:
- Asas komputer & internet
- Microsoft Office (Words & Excel)
- Boleh menulis, membaca & faham B.Inggeris
- Komputer/Laptop
- Akses ke talian internet
- 18 tahun keatas
- Boleh bekerja tanpa pengawasan

Klik Untuk Mendaftar

Kajang pak malau kajang berharga,
Isteri pak malau memang sweet;
Kenapa minyak perlu naik harga,
Kita kan negara pengeluar sawit.
pantun