Perempuan Tak Pakai Baju

[pantun kanak-kanak bawah umur]

buai tinggi-tinggi
perempuan dedahkan diri

lompat si anak katak
lelaki pula tergelak

buai cepat-cepat
perempuan dedahkan aurat

lompat si anak beruk
lelaki pula seronok

buai laju-laju
perempuan kecilkan baju

lompat si anak ketam
lelaki pula geram

sedangkan ikan di bawah tudung saji
masih juga dapat dicuri
inikan pula ikan yang terdedah
sudah tentu kucing akan terjah

kucing memang jahat
walau pun nampak alim sangat

TehrDemikian kisah 'Perempuan Tak Pakai Baju' untuk tatapan pembaca kali ini. Teruskan membaca kisah-kisah berkaitan yang lain. Penggemar pantun boleh dapatkan pantun @tehramuan di twitter.


One Comment

  1. ,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
    //__l_l_,\____\,__
    l_—\_l__l—[]lllllll[]
    _(o)_)__(o)_)–o-)_)___
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Selamat Tahun Baru Dengan Azam Baru
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ” Antara kau dan aku
    Blog ini sebagai pengantara
    Salam Sebuah persahabatan….
    Terima kasih atas kembara ziarah maya”

    Halamak sebenarnya lama sangat lahhh tak ziarah kat sini…. banyak sangat yang tertinggal lahhh…

    adoiiii maaf sorry ampun yerrrr

    aku harap lepas ni dapat merapatkan kembali jalinan blog kita…

    hahhh mana dia pompuan yang tak pakai baju tu… nak tengok
    azli.afzainizam baru je tulis kisah Air Balang Kenduri KahwinMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

Pantun
Share
Tweet
jobdirumah
KERJA SAMBILAN DENGAN PROGRAM JOBDIRUMAH
Pendapatan Sehingga RM1300 - RM3400 Sebulan

Syarat Kelayakan:
- Asas komputer & internet
- Microsoft Office (Words & Excel)
- Boleh menulis, membaca & faham B.Inggeris
- Komputer/Laptop
- Akses ke talian internet
- 18 tahun keatas
- Boleh bekerja tanpa pengawasan

Klik Untuk Mendaftar

Kajang pak malau kajang berharga,
Isteri pak malau memang sweet;
Kenapa minyak perlu naik harga,
Kita kan negara pengeluar sawit.
pantun