Kelantan vs Angkatan Tentera | Piala Sumbangsih 2013

Kelantan vs Tentera

Pasukan Mahal 2012, Tentera berazam untuk menewaskan Kelantan yang mengalahkan mereka di Final Piala Malaysia 2012 pada Oktober lalu. Pertembungan yang dijadualkan pada 05.01.2013 nanti adalah untuk perlawanan sumbangsih merebut Piala Sultan Ahmad Shah.

awang import kembali bertamu
tidak sabar peminat menunggu
menanti tibanya malam minggu
kisah bola sepak di musim baru

Kelantan pemenang tiga kejuaraan musim lalu iaitu Piala Malaysia, Liga Super dan Piala FA pastinya tidak akan memberi laluan mudah kepada tentera. Dalam final Piala Malaysia 2012, Kelantan menewaskan Tentera 3 – 2 untuk muncul juara.

kelantan vs tentera

Musim 2013 ini, Tentera kehilangan pemain penting mereka iaitu Azmi Muslim, Aidil Zafuan dan Zaquan Adha sementara Kelantan pula kehilangan Nurul Azwan Roya dan Norshahrul Idlan Talaha [Mat Yo].

TehrDemikian kisah 'Kelantan vs Angkatan Tentera | Piala Sumbangsih 2013' untuk tatapan pembaca kali ini. Teruskan membaca kisah-kisah berkaitan yang lain. Penggemar pantun boleh dapatkan pantun @tehramuan di twitter.


25 Comments

  1. akubiomed says:

    Dengar berita tadi ATM tidak mendabik dada berpeluang untuk menang.
    akubiomed baru je tulis kisah Yang rajin komen di bulan DisemberMy Profile

    1. tehramuan says:

      molek la macam tu, bro
      siapa pun belum tahu siapa yang akan menang
      harap kelantan juga tak terlebih ego

  2. muktasim says:

    rasanya susah ATM nak menang lepas ramai pemain ternama mereka berhijrah.. :)
    muktasim baru je tulis kisah Rebet RM200 tiada had, baru betulMy Profile

    1. hafizmd says:

      Belum tentu. Sebabnya ambe rasa pasukan yg punya ramai pemain baru, adalah agak sukar utk perform pada musim2 pertama. Apapun, tgk dulu perlawanan ni nanti…pasti menarik!
      hafizmd baru je tulis kisah Kelantan vs ATM 2013 Piala SumbangsihMy Profile

      1. tehramuan says:

        setuju, bro
        masih terlalu awal untuk memilih pasukan yang hebat musim ini

  3. mie says:

    harap ATM menang kali ni..
    lagi satu, jersey baru ATM mungkin akan dilancarkan pada hari tu..
    hehehehhe
    mie baru je tulis kisah Dream Hotel Pilihan Hotel Budget MelakaMy Profile

    1. tehramuan says:

      aku ni selamanya harapkan kelantan akan menang :D

  4. ohcikgu says:

    adakah kelantan boleh menang?
    ohcikgu baru je tulis kisah Menang hadiah dari Segmen Review Sesama Blogger Puanbee.comMy Profile

    1. tehramuan says:

      harap2nya macam tu la, cikgu

  5. He .. he ini tahun kawe sokong Darul Takzim FC he he…
    Dulu Lain Sekarang Lain baru je tulis kisah Robin Van PERFECTMy Profile

    1. hafizmd says:

      tu dia…sokong pasukan man city malaysia 2013 ni…hehehe
      hafizmd baru je tulis kisah Kelantan vs ATM 2013 Piala SumbangsihMy Profile

      1. tehramuan says:

        darul takzim ada peluang untuk muncul juara
        tapi pasukan lain juga kita belum tahu prestasi mereka
        rasanya kena tunggu lepas dua tiga perlawanan

        1. hairulafiz says:

          nampak darul takzim fc mencetuskan fenomena baru dalam liga malaysia. apa2 pun semoga yg terbaik menang
          hairulafiz baru je tulis kisah NBI SKMM : Daftar Rebet RM 200My Profile

  6. yas says:

    Makin seronok tgk liga M…harap2 tahun ni akan lebih meriah dgn munculnya pemain2 baru yg berbakat….
    yas baru je tulis kisah Bantuan RM100 Sekolah DiBayar Bermula 15 Januari 2013My Profile

    1. tehramuan says:

      yups, harap pemain baru diberi peluang secukupnya

  7. hafizmd says:

    Tahun ni antara tahun yg ambe rase paling menarik. Nak2 bila ramai pemain star berpindah pasukan.

    Paling ambe tunggu pastinya pasukan Terengganu yg “buang” ramai pemain, Kelantan yg ada striker, defender tgh terbaik serta Johor DT yg ada ramai pemain kebangsaan.

    fuh!
    hafizmd baru je tulis kisah Kelantan vs ATM 2013 Piala SumbangsihMy Profile

    1. tehramuan says:

      aku masih rasa terengganu mampu mencabar lagi musim ni

  8. hafidz says:

    Sapa la yang bakal menang nanti ya.
    Tak sabo nak tonton nih :D
    hafidz baru je tulis kisah Wordless Wednesday – Burger Bakar Abang BurnMy Profile

    1. tehramuan says:

      yups, memang dah tak sabar ni, bro

  9. titan says:

    gua sokong ATM kali ni. haha..
    titan baru je tulis kisah Konsep asas bila buat Contest.My Profile

    1. tehramuan says:

      masih sempat lagi nak tukar, bro
      jadi penyokong kelantan :D

  10. Ladfe Amir says:

    pemain berhijrah atau tidak. sekiranya pasukan itu hebat. sudah pasti tiada masalah
    Ladfe Amir baru je tulis kisah Contest Cikai Januari 2013- Apa Nama Sungai Ini?My Profile

    1. tehramuan says:

      betul tu
      penghijrahan pemain adalah lumrah
      tiap tahun pun ada yang berhijrah

  11. zool says:

    pasti perlawanan yang menarik akan disajikan malam ni
    zool baru je tulis kisah Senarai pemain import bolasepak Liga Malaysia 2013My Profile

  12. hairulafiz says:

    ni peluang atm utk membalas dendam
    hairulafiz baru je tulis kisah NBI SKMM : Daftar Rebet RM 200My Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

Pantun
Share
Tweet
jobdirumah
KERJA SAMBILAN DENGAN PROGRAM JOBDIRUMAH
Pendapatan Sehingga RM1300 - RM3400 Sebulan

Syarat Kelayakan:
- Asas komputer & internet
- Microsoft Office (Words & Excel)
- Boleh menulis, membaca & faham B.Inggeris
- Komputer/Laptop
- Akses ke talian internet
- 18 tahun keatas
- Boleh bekerja tanpa pengawasan

Klik Untuk Mendaftar

Kajang pak malau kajang berharga,
Isteri pak malau memang sweet;
Kenapa minyak perlu naik harga,
Kita kan negara pengeluar sawit.
pantun