Dunia Seni Silat

Dunia Seni Silat dan Warisan Melayu Selangor. Jom pakat-pakat kita turut serta pada 27.02.2016 di Laman Budaya Persiaran Tasik, Seksyen 14, Shah Alam.

Acara bermula pada jam 9.00 pagi hingga 10.00 malam.

Dunia Seni Silat,
Warisan budaya Melayu;
Siapa bijak dia dapat,
Siapa bodoh kena tipu.

Dunia Seni Silat

Budaya orang dahulu,
Warisan berganti zaman;
Melayu jangan layu,
Orang lain dah ke depan.

Pakai tanjak membawa keris,
Palu gendang wayang kulit;
Mesti gempak bergaya habis,
Buang habuk di dalam poket.

Ada banyak acara dan pertunjukan lain selain acara silat yang disediakan untuk pengunjung.

Acara seperti bengkel ikatan tanjak, wayang kulit, sepak bulu ayam, penjagaan dan cara memandikan keris, bengkel gendang, kraftangan, tarian tradisional tandai, busana Melayu dan sesi fotografi pengantin turut sama di sediakan.

TehrDemikian kisah 'Dunia Seni Silat' untuk tatapan pembaca kali ini. Teruskan membaca kisah-kisah berkaitan yang lain. Penggemar pantun boleh dapatkan pantun @tehramuan di twitter.


13 Comments

  1. Padin says:

    hehee cikgu apa kabar
    bertapa belajar silat ke tu…
    Padin baru je tulis kisah Belajar Teknik Mencanting BatikMy Profile

  2. linie says:

    info bagus ni kalau yang minat bersilat…

  3. myliferia says:

    Laju berlari sepantas kilat
    Lawan tertinggal tidak berdaya
    Pahlawan gagah berpencak silat
    Lambang kebanggaan nilai budaya
    myliferia baru je tulis kisah Myliferia March Giveaway BonanzaMy Profile

  4. onlajer says:

    lama benar tak menonton oreang bersilat.

    walhal dahulu kala abang – abang siap berguru untuk mendapat ijazah
    onlajer baru je tulis kisah Bila masanya anda patut Start Bisnes AirMy Profile

  5. adik beradik saya pun semuanya pernah mempelajari silat ni..sangat berseni dan pelbagai jenis silat

  6. Linda Fitria says:

    Izin nyimak artikelnya ya gan? :)
    Linda Fitria baru je tulis kisah Obat Tradisional Lambung BocorMy Profile

  7. saps ibubapa says:

    kalau ada peluang masukkan anak ke dalam kelas silat, masukkanlah.. ni antara peninggalan bangsa kita.
    saps ibubapa baru je tulis kisah SAPS Ibu Bapa – Semakan Keputusan PeperiksaanMy Profile

    1. Bagus juga hantar anak belajar silat kan, untuk pertahankan diri sendiri di masa akan datang
      Noriza Rahman baru je tulis kisah Ambil Lebih Karotenoid Bagus untuk Kesihatan MataMy Profile

  8. Ani Haryani says:

    Bak kata kawan Ani, perempuan kena jaga diri. salah satu jaga diri adalah jaga keselamatan, silat seni pertahanan diri :)
    Ani Haryani baru je tulis kisah Bagaimana Menangani Jerawat Semasa Haid?My Profile

  9. MDHAFiZ.NET says:

    sudah lama hamba tidak menjinakkan badan dengan ilmu persilatan. Teringat zaman dulu2 di kampung berlatih silat bertemankan lampu pelita minyak tanah. seakan terasa darah pendekar hahaha
    MDHAFiZ.NET baru je tulis kisah Misi Adsense Bahagian PertamaMy Profile

  10. titan says:

    dah lama tinggal dunia silat.

    rindu plak rasanya nak bersilat walaupun selalu gak praktis.

    teman praktif aje takde.
    titan baru je tulis kisah Malang memang tak berbau, Masalah tak pernah bagi salam.My Profile

  11. Oyong Ilham says:

    seni silat adalah budaya orang melayu
    Oyong Ilham baru je tulis kisah Sudah Benarkah Sholat Kita ??????? (Bag. Pertama)My Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

Pantun
Share
Tweet
jobdirumah
KERJA SAMBILAN DENGAN PROGRAM JOBDIRUMAH
Pendapatan Sehingga RM1300 - RM3400 Sebulan

Syarat Kelayakan:
- Asas komputer & internet
- Microsoft Office (Words & Excel)
- Boleh menulis, membaca & faham B.Inggeris
- Komputer/Laptop
- Akses ke talian internet
- 18 tahun keatas
- Boleh bekerja tanpa pengawasan

Klik Untuk Mendaftar

Kajang pak malau kajang berharga,
Isteri pak malau memang sweet;
Kenapa minyak perlu naik harga,
Kita kan negara pengeluar sawit.
pantun