Contang-Conteng Pen Baru

amboi pakteh buat apa?
tunduk khusyuk bersila
hingga tak angkat kepala
tak tersedar kawan tiba

hehe… minta maaf, sori
sekadar berehatkan diri
sedang cuba pen baru beli
sambil minum secawan kopi

Entri ini sebagai menyahut cabaran saudara muhammad tarmizi yang menganjurkan satu kontest membuat contengan paling kreatif. Saya pun dah lama tak menyonteng kerana asyik dengan komputer. Pen hanya ada sebatang cuma, dibeli beberapa hari lepas. Hehehe

TehrDemikian kisah 'Contang-Conteng Pen Baru' untuk tatapan pembaca kali ini. Teruskan membaca kisah-kisah berkaitan yang lain. Penggemar pantun boleh dapatkan pantun @tehramuan di twitter.


4 Comments

  1. zik says:

    wah kreatif dan innovative… lupa dah komen ke belum.. eh nie rumah baru.. lupa2..hehe
    zik baru je tulis kisah Kulit telur pulih kehilangan tulangMy Profile

    1. tehr says:

      entri contang conteng ni pindah dari blogspot
      rumah baru ni, masih dok belajar lagi ni, zik

  2. zaidayuz says:

    sedang mencuba pen baru beli
    sambil minum secawan kopi
    sudah lama hamba menyepi
    rasa nak cuba tumpang minum kopi.

    1. tehr says:

      hujung bulan nanti balik kampung, singgah ke rumah, kita minum kopi
      hehehe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

Pantun
Share
Tweet
jobdirumah
KERJA SAMBILAN DENGAN PROGRAM JOBDIRUMAH
Pendapatan Sehingga RM1300 - RM3400 Sebulan

Syarat Kelayakan:
- Asas komputer & internet
- Microsoft Office (Words & Excel)
- Boleh menulis, membaca & faham B.Inggeris
- Komputer/Laptop
- Akses ke talian internet
- 18 tahun keatas
- Boleh bekerja tanpa pengawasan

Klik Untuk Mendaftar

Kajang pak malau kajang berharga,
Isteri pak malau memang sweet;
Kenapa minyak perlu naik harga,
Kita kan negara pengeluar sawit.
pantun