pantun dan syair

Engkau Yang Cantik

Engkau yang cantik, engkau yang manis, engkau yang manja. Selalu tersipu… Eh, nanti korang sambung sendiri, boleh? Tak pun korang cari je lirik lagu ni dekat internet. Pakcik Google mesti boleh bagi tunjuk punya. Malas pula aku nak tulis panjang-panjang. Tengah hari di panas terik,Sedap diminum air kelapa;Kepala hijau mulutnya itik,Harap-harap korang […]

Pantun Hero Borneo

Pantun Hero Borneo. Hari ini aku nak kongsikan beberapa rangkap pantun dari sahabat blogger yang sering menjenguk di blog ini. Lebih menarik lagi, akhir-akhir ini beliau sering pula meninggalkan komen dalam bentuk pantun. Rasanya korang sedia maklum, aku dah sediakan satu sudut pantun ‘avatar bersama link’ di sudut kanan bawah blog ini. Pantun […]

Pantun Jerebu

Pantun Jerebu dari Mr Tehr untuk korang peminat pantun sempena menyambut ‘musim jerebu’ yang sedang hebat melanda sekarang ini. Hari Malaysia kita bersatu, Satu Malaysia dilanda jerebu. Sebelum kita sama-sama berpantun, Mr Tehr ambil kesempatan untuk ucapkan Selamat Hari Malaysia untuk semua. Kita bersatu sehati sejiwa, Hadapi jerebu melanda negara. Pantun Jerebu […]

Pantun Rahsia

Pantun Rahsia yang bukan lagi menjadi rahsia. Entri pantun untuk kali ini mengenai rahsia. Walau pun rangkap-rangkap pantun di bawah ini nanti tidak akan menjadi rahsia lagi. Ya. Rahsia pantun dah pecah terbongkar. Pergi Tumpat beli kepah, Rahsia dapat jangan pecah. Pergi Kemasin beli tebu, Rahsia pemimpin siapa tahu? Ahli politik […]

Pantun Takut

Pantun takut khas untuk mereka yang sering diserang dan dibayangi rasa takut [juga untuk aku]. Ada yang takut hantu, takut gelap, takut kilat, takut guruh, takut gagal, takut kecewa, takut perempuan, takut bini, takut sakit dan ada juga yang takut mati. Kalau takut hendak mencuba, Sampai bila-bila tidak merasa. Pantun Takut […]

Pantun
Share
Tweet
jobdirumah
KERJA SAMBILAN DENGAN PROGRAM JOBDIRUMAH
Pendapatan Sehingga RM1300 - RM3400 Sebulan

Syarat Kelayakan:
- Asas komputer & internet
- Microsoft Office (Words & Excel)
- Boleh menulis, membaca & faham B.Inggeris
- Komputer/Laptop
- Akses ke talian internet
- 18 tahun keatas
- Boleh bekerja tanpa pengawasan

Klik Untuk Mendaftar

Kajang pak malau kajang berharga,
Isteri pak malau memang sweet;
Kenapa minyak perlu naik harga,
Kita kan negara pengeluar sawit.
pantun