drama

Senyum Itu Sedekah

“Mat, singgah la dulu. air nyior pun ada lagi ni.” “Molek sangat la tu. Kawe pun kering tekak dah ni.” “Demo nak ubi kayu rebus, tak?” “Tak payah la. Kawe nak balik makan nasik. Lauk ikan keli goreng.” “Tadi aku tengok, demo senyum je bila tabung derma masjid lalu depan lutut. Apa hal?” “Senyum tu […]

Cermin Mata

“Kat mana la pulak ni.” “Cari apa, Umi?” “Tadi ada kat sini. Dah ke mana la pulak.” “Cari apa, Umi?” “Umi cari cermin mata. Tak nampak pulak kat mana letak.” “La… Umi tak pakai cermin mata, mana nak nampak.” “Umi cari cermin mata la ni. Nak pakai.” “???”

Cinta Pukat Rimau

“Tak turun ke hari ni?” “Taaaak!” “Aik? Bunyi macam putus cinta je.” “Bukan putus cinta la.” “Pukat putus tali?” “Bukan.” “Dah tu?” “Pukat kena telan rimau!” “Ha ha ha. Pelik je bunyi.” “Pelik tak pelik pun aku malas dah nak ke laut. Malas berebut dengan geng pukat rimau.” “Oooo pasal […]

Siri Bercakap Dengan Ayah | Tak Patut

“Budak kat sekolah tu, tak patut la, ayah.” “Kenapa?” “Ada ke patut dia tegur kawan depan-depan orang.” “Tegur apa?” “Dia kata kat kawan Amat, tak mahu la aku jadi ko, ada jerawat atas dahi. Ko tak malu ke?” “Tak patut tu.” “Kesian kat kawan Amat.” “Dah tu kawan Amat jawab apa?” “Kawan Amat diam […]

Dialog Tepi Tangga | Duduk Dalam Kotak

“Hai, muram nampak, bro. Kursus macam mana? Bagus?” “Pasal kursus kelmarin la ni.” “Apasal pulak. Payah ke?” “Bukan lagi payah nak buat, bro. Nak paham pun payah!” “Apa kebenda la yang payah sangat tu?” “Berfikir di luar kotak walau pun duduk di dalam kotak.” “Tak leh duduk dalam kotak, bro.” “Kenapa?” […]

Pantun
Share
Tweet
jobdirumah
KERJA SAMBILAN DENGAN PROGRAM JOBDIRUMAH
Pendapatan Sehingga RM1300 - RM3400 Sebulan

Syarat Kelayakan:
- Asas komputer & internet
- Microsoft Office (Words & Excel)
- Boleh menulis, membaca & faham B.Inggeris
- Komputer/Laptop
- Akses ke talian internet
- 18 tahun keatas
- Boleh bekerja tanpa pengawasan

Klik Untuk Mendaftar

Kajang pak malau kajang berharga,
Isteri pak malau memang sweet;
Kenapa minyak perlu naik harga,
Kita kan negara pengeluar sawit.
pantun