gosehat cahayacinta apacerita tak kenal maka tak cinta Cik Siti onlajer coretananuar

BR1M Pusingan Kedua

muhyiddin yassin

Bantuan Rakyat 1Malaysia [BR1M] Pusingan Kedua. Wah, ada berita baik ni kepada semua rakyat Malaysia yang layak. Pengagihan pusingan pertama BR1M khabarnya telah selesai bulan lalu kini tiba pula cadangan BR1M pusingan kedua. Memang bertuah kita menjadi rakyat Malaysia yang kaya raya ini.

TAN SRI MUHYIDDIN YASSIN/TIMBALAN PERDANA MENTERI
“Semalam dalam kabinet sudah bincang hal ini saya bagi tau Datuk Seri kalau ada duit lebih sikit kita buat BR1M pusingan kedua itu saya punya padangan dia kata apa susah cari sumber kita dah ada sumber tapi kadang-kadang pendapatan kita tak kutip bila PM arah LHDN kutipan ditambah dia dapat tambah RM26 bilion.” – petikan dari laman web TV3

Secara peribadi aku tidak tahu dan tidak dapat mengagak BR1M ini sebenarnya akan sampai berapa pusingan. Adakah akan ada banyak pusingan selagi Barisan Nasional memerintah atau hanya sehingga Pilihan Raya Umum [PRU] Ke-13 sahaja.

Antara BR1M, harga barang keperluan, gaji/pendapatan dan peluang pekerjaan, semuanya berbelit dan berputar dalam otak aku.

bantuan rakyat satu malaysia
untuk si miskin bukan si kaya
orang bandar dan orang desa
kekayaan negara sama dirasa

TehrDemikian kisah 'BR1M Pusingan Kedua' untuk tatapan pembaca kali ini. Teruskan membaca kisah-kisah berkaitan yang lain. Sebarang teguran dan cadangan boleh ditinggalkan pada ruangan komen dibawah.



39 Comments

  1. kimmie says:

    tunggu je la. kalau ada…rezeki kan
    kimmie baru je tulis kisah Lirik Lagu: Sebelah Jiwaku (Jaclyn Victor)My Profile

    1. tehramuan says:

      harap2 akan ada rezeki nanti, kimmie :D

  2. hatiputera says:

    pusingan kedua tu maksudnya orang yang dapat semasa pusingan pertama dulu akan dapat lagi ke?
    hatiputera baru je tulis kisah Sambung Belajar Melalui UTMSPACEMy Profile

    1. hafizmd says:

      Agaknye akan diberi kepada yg terlepas pandang@mungkin jugak kpd yg sama…
      hafizmd baru je tulis kisah Soalan-Soalan Terakhir Utusan Maharaja RomMy Profile

      1. tehramuan says:

        masih peringkat cadangan
        belum tahu bagaimana nanti

  3. hafizmd says:

    Harapnya dpt diagih kepada rakyat marhain yg memerlukan. Lupakan perbezaan, insyaAllah kita lebih gemilang!
    hafizmd baru je tulis kisah Soalan-Soalan Terakhir Utusan Maharaja RomMy Profile

      1. suri says:

        bila ada cam2 pembangunan masiha da juga hidup melarat..tgok bersamamu..mmg sedih terkadang mmpu bergenag dek air mata
        suri baru je tulis kisah Jangka Masa SebulanMy Profile

        1. tehramuan says:

          memang nampaknya masih ada yang tercicir

    1. tehramuan says:

      yups
      untuk semua

  4. MDHAFiZ.NET says:

    semakin nak dekat PRU nih. .. x kisah la dr pembangkang atau kerajaan. ..
    org beri kita ambil. .. :)
    MDHAFiZ.NET baru je tulis kisah Singapore Vs Malaysia 2012 (International Friendly Match)My Profile

    1. suri says:

      haa,,mana satu hang sokong ni..

      ambil klr rasa tu hak kita ..jgn amik klu rasa kita msh mmpu utk sedia utk tu…

      undi..undi..
      suri baru je tulis kisah Doa Membaca Al-QuranMy Profile

      1. tehramuan says:

        betul2
        bukan untuk mereka yang kaya dan mampu

    2. tehramuan says:

      rezeki tu
      kerajaan beri tu duit rakyat dan negara juga
      ambil je :D

  5. selagi kita x mencapai negara berpendapatan tinggi..saya rasa BR1M akan terus dilaksanakan..

    selepas berjaya barulah ditamatkan..
    Jebeng Otai™ baru je tulis kisah TakutMy Profile

    1. suri says:

      byk wang di salurkan hrp yg susah ada terima bukan senga pi mohon lagi patut fikirkan mrka hdup melarat..daif..
      suri baru je tulis kisah Chromolaena Odorata Part IMy Profile

      1. tehramuan says:

        untuk yang miskin
        negara berpendapatan tinggi juga masih ada yang kurang bernasib baik

  6. suri says:

    jangan tak tahu bro msh ada org mmpu pi mohon gak..tgok kereta pakai kita dpt agak…
    suri baru je tulis kisah Chromolaena Odorata Part IMy Profile

    1. tehramuan says:

      yups
      pernah juga ada yang datang ambil bantuan dengan pajero
      huh

  7. Cik Siti says:

    nak mohon.. tp rasanya masih ramai lagi yang layak… ada masih lagi yang tidak mampu…
    Cik Siti baru je tulis kisah Kerja: Minat atau keperluanMy Profile

    1. tehramuan says:

      molek diberikan kepada yang kurang kemampuan

  8. nurmisnan says:

    Tak pernah pula menerima atau mencuba nasib..
    mcm nak merasa jer.. hik3
    nurmisnan baru je tulis kisah Tangan kaki kulit bergetar berbicara..My Profile

    1. tehramuan says:

      untuk mereka yang berpendapatan < rm 3000

  9. iwan delaroc says:

    bagus la tu…rakyat dapat merasa
    iwan delaroc baru je tulis kisah celah mana komputer riba RM500 je??My Profile

    1. tehramuan says:

      biar semua merasa
      biar semua senyum senang :D

  10. kulanz says:

    BR1M yang lepas pun ada yang baru dapat bayaran.. mungkin ada lagi yang belum dapat..
    kulanz baru je tulis kisah Sekitar UEFA EURO 2012My Profile

    1. tehramuan says:

      khabarnya semua agihan dah selesai, bro

  11. Cikgu Hairul says:

    Apalah nasib golongan pertengahan yang membayar cukai, merasa kenaikkan tol, minyak dah harga barang dan tak layak mendapat bantuan? Bagi si kaya sudah tentu mereka dapat banyak pelepasan cukai industri. Harap-harap duit yang ada untuk negara ni digunakan sebaiknya. Takut-takut ada golongan pertengahan yang ramai tu tak redho je dengan cara bagi duit kat orang susah. Nak bantu rakyat bukan dengan bagi ikan, mungkin bagi pancing lagi sesuai.
    Cikgu Hairul baru je tulis kisah Sun Burn @ Kapas IslandMy Profile

    1. tehramuan says:

      betul
      memang kena bagi pancing untuk membantu mereka jangka panjang

      tapi sementara tu, kena la juga bagi ikan dua tiga ekor :D

  12. Yg dapat bantuan, gunakan sebaiknya. Yg tak dapat.. jangan jeles yer :D
    Dulu Lain Sekarang Lain baru je tulis kisah Desa Dairy Farm Mesilau Highland KundasangMy Profile

  13. mak lagenda says:

    Nampaknya..makin banyak ‘rezeki’ yg ditabur sejak akhir2nya..apakah petandanya??

    jawapannya is….

    Pilihanraya makan dekat!!
    mak lagenda baru je tulis kisah DATING WITH MEISYA DAN KISAH MAK YANG KEPOHCIMy Profile

  14. Hafizul says:

    Panda la tuan hamba berpantun..hehe..kalau ikut politik,memang kepala jadi pening, hati jadi saru..hehe
    Hafizul baru je tulis kisah Sukarnya Menambat Hati GoogleMy Profile

  15. titan says:

    ada main round-round gak ker..haha..
    titan baru je tulis kisah Mencintai Ain Maisarah – Part 6My Profile

  16. hafidz says:

    Harap manjadi kenyataan.
    Insya’Allah kerajaan dapat melaksanakan untuk pusingan yang B1RM pusingan ke-Dua

    Dapat lagi kurangkan beban Rakyat Malaysia :)
    hafidz baru je tulis kisah Nuffnang Buffered Earnings 10My Profile

  17. zulkbo says:

    salam..
    ermmm..banyak duit gomen?
    khabarnya hutang negara semakin
    meningkat ker nih..harapan bukan
    gula-gula pilihanraya je :)
    zulkbo baru je tulis kisah Ni Dia Gambar Proton Satria Neo WWW1 Milik Sultan JohorMy Profile

  18. kakyon says:

    berapa pusingan pun tak kisah. asal budgetnya ada.jngan smpai berhutang sudah. akk tak layak nak mohon. yang dapat tu berbelanja lah dgn berhemah.
    kakyon baru je tulis kisah durian oh durianMy Profile

  19. Dari hati calon mentua
    bahagia sungguh cinta pasti
    Pemberian BR1M kali kedua
    Kalau diberi ramai yang menanti

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Story terbaru blog kami…
    diy spray paint caliper brake disk kereta
    azli.afzainizam baru je tulis kisah Diy Spray Paint Caliper Brake Disk keretaMy Profile

  20. Besnyer orang felda… Anyway, ada beberapa kes dalam pemberian nie… Kes bila dah tinggal waris…
    Izzuddin Fauzi baru je tulis kisah Giveaway Buku PTS Pilihan SayaMy Profile

  21. suri says:

    ada juga rezeki utk org benar2 memerlukan
    suri baru je tulis kisah Hidup Sendiri Sememangnya PedihMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge