tehramuan

cahayacinta hafizmd apacerita
berita utama pondokkecil hairulafiz kakiblog

Harimau Malaya 2014 Tak Sempat

Kesempatan memangnya boleh dicari walau pun kadang-kadang sangat sukar untuk diperolehi. Jadi, sekali dapat peluang, ketika ada kesempatan, eloklah kita gunakan sebaiknya. Pecah bertabur jatuh terhempas, Tidaklah sempat mengalih kaki; Sudah terlanjur peluang terlepas, Tidaklah dapat dikejar kembali. Seperti semalam, aku tak sempat menonton perlawanan Yaman lawan Malaysia dari mula. […]

Tak Mahu Ada Bucu Tajam

Hanya kerana tak mahu ada bucu, seharian juga aku habiskan masa mencari kod CSS. Dan seperti biasa sebelum ini, aku hanya belajar sendiri-sendiri saja, guna pakai kaedah cuba jaya. Budak-budak sekarang kata try n error. Tak mahu ada bucu apa, cikgu? Aku memang selalu ke w3schools bila mahu belajar dan mencari […]

Harimau Malaya 2014 Lawan Filipina

Seperti dapat semangat baru pula aku mahu bercerita mengenai Harimau Malaya 2014 ni. Datuk Ong Kim Swee telah dilantik sebagai jurulatih sementara. Beberapa pemain baru dipanggil untuk menguatkan pasukan. Aidil pula dilantik sebagai ketua pasukan yang baru. Maka semangat aku juga menjadi baru. Harimau Malaya sudah sedia, Mengasah kuku dengan […]

Siri Bercakap Dengan Ayah | Berjangkit

“Mak nak air ni?” “Mak tak boleh kongsi minum dengan Adik.” “Kenapa pulak?” “Mak kan selesema. Nanti berjangkit.” “Ooo…” “Adik gi kongsi ngan Ayah je.” “Kongsi dengan Ayah?” “Ya. Boleh, kan?” “Tak mau la, Mak!” “Kenapa pulak?” “Nanti berjangkit!” “Berjangkit apa pulak?” “Tu perut Ayah tu.” “Apa kena dengan perut […]

Tanah Oh Tanah

Masa sekolah dulu, cikgu sering sangat ungkapkan pantun Pulau Pandan. Korang pernah dengar? Aku pasti korang memang dah biasa sangat dengan pantun ini. Cikgu-cikgu korang sama je dengan cikgu aku, sering bagi nasihat. Kan? Pulau Pandan jauh ke tengah, Gunung Daik bercabang tiga; Hancur badan dikandung tanah, Budi yang baik […]

jobdirumah